בצלאל סמוטריץ', 2018   מקור: לע"מ (קובי גדעון)

פייקים לא מתים – בייחוד כשיש אנשים שעסוקים בלתחזק אותם. אבל זה לא אומר שיש לעבור על פייקים בשתיקה.

בעיניי ובעיני בצלאל סמוטריץ', ולמעשה בעיני כל מי שעיניו בראשו, אין הבדל של ממש בין אחמד יאסין לבין יאסר ערפאת בכל מה שקשור ביחסם לישראל, כמו שאין הבדל בסוגיה זו בין יחיא סינואר לבין אסמאעיל הנייה ובין הזרוע הצבאית של החמאס לבין הזרוע "המדינית" של החמאס.

המאבק של הפלסטינים להשמיד את ישראל הוא מאבק אחד. מדינת ישראל יכולה, לעיתים, לנצל את הסכסוכים בין הפלגים הפלסטינים השונים לצרכיה, אבל אסור לציבור הישראלי להתבלבל אפילו לרגע – כל הפלגים הפלסטינים חפצים בהשמדת ישראל, מי בדרך כזו ומי בדרך אחרת. לכן, על ישראל להיות ערוכה ומוכנה היטב לתרחיש היפוך קנים של שוטרי-מחבלי הרשות הפלסטינית, בדיוק כמו שעליה להיות מוכנה למתקפות הנוח'בה של החמאס. למעשה, לא באמת צריך לחכות לתרחיש עתידי, שכן אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות מעורבים באופן תדיר בפיגועים נגד ישראל.

מי שרוצה להמשיך למכור לציבור הישראלי את השקר אודות הרשות הפלסטינית "המתונה", שמרוב מתינות משלמת משכורות לרוצחי תינוקות ומחנכת את הילדים הפלסטינים לרצוח יהודים, יכול לנסות. הציבור הישראלי כבר לא יקנה את השקר הזה.

בהקשר הזה כמו גם בהקשר הבינלאומי, העובדה שהחמאס ותומכיו לא מתחבאים מאחורי רטוריקה פתלתלה ולא מנסים לשווק את עצמם כ"מתונים" שרוצים שלום, מועילה לישראל. והיות שלגיטימציה בזירה הבינלאומית היא בעלת חשיבות קריטית לישראל – אם לצורך השלמת מהלכים צבאיים ואם לצורך התמודדות מול אתגרים מדיניים – "הכנות" של ארגון החמאס ביחס לכוונותיו לטבוח ביהודים מספקת לישראל יתרון אותו היא חייבת לנצל.

על נקודה זו בדיוק דיבר סמוטריץ' בערוץ הכנסת ב-2015. וכל מי שמעוות את דבריו כדי לטעון שסמוטריץ' או שמפלגת הציונות הדתית חיזקו את החמאס או היו בעד חיזוק החמאס, הוא פשוט נוכל.

למען הסר ספק, להלן עיקר הדברים שאמר סמוטריץ' באותו ריאיון:

"גם בימים האלה האתגר המרכזי שאיתו מדינת ישראל מתמודדת בתקופה הזאת הוא אתגר מדיני. היו לנו תקופות ביטחוניות הרבה הרבה יותר קשות... באותו מגרש בינלאומי, במשחק הזה של הדה-לגיטימציה, אם תחשבו על זה לרגע - הרשות הפלשתינית היא נטל וחמאס הוא נכס. הוא ארגון טרור, אף אחד לא יכיר בו, אף אחד לא ייתן לו מעמד ב-ICC, אף אחד לא ייתן לו להוביל החלטה במועצת הביטחון ואז נצטרך וטו אמריקאי או לא נצטרך ווטו אמריקאי. אני לא בטוח שלנו היום, שוב, בהינתן שהמשחק המרכזי, המגרש המרכזי שבו אנחנו משחקים עכשיו הוא הדה-לגיטימציה הבינלאומית – שם אבו מאזן מפיל לנו חללים משמעותיים וחמאס בנקודה הזאת לפי דעתי יהיה נכס".

אם כבר רוצים להעביר ביקורת עלינו, אז אפשר לעשות את זה על כך שעדיין, למרות שבצלאל סמוטריץ' עשה יותר מכל שר אוצר אחר לקזז ולעצור את הכספים המועברים לרשות הפלסטינית, לא עצרנו לחלוטין העברות אלו, הסכמי אוסלו טרם בוטלו באופן רשמי והרשות הפלסטינית עוד לא פורקה.

את אסון אוסלו, לוקח שנים לתקן. את איוולת הגירוש מגוש קטיף, לוקח שנים לתקן. את נזקי הקונספציה שקנתה לה שביתה בדרג הצבאי ובדרג המדיני ב-30 השנים האחרונות, ייקח שנים לתקן. אבל זה לא מייאש אותנו, כי התיקון אפשרי. ראשית התיקון היא הכרה בקלקול, אך הפצת השקרים והפייק באולפנים מקשה על זיהוי הבעיה האמיתית – וזה בדיוק מה שמפיצי הפייק אודות סמוטריץ' רוצים להשיג.

שימו לב כיצד מי שחוזרים שוב ושוב על הפייק הזה, פועלים במקביל לעטוף את אותם שקרים ישנים שנמכרו לציבור הישראלי לפני שלושים שנה, בעטיפה חדשה, ולמכור אותם שוב לציבור במכירת סוף עונה של "היום שאחרי". שקרים חדשים ונוצצים כמו "רפורמה ברשות הפלסטינית", או "ניהול מקומי בפיקוח בינלאומי", או אלף שקרים אחרים שמדברים על אותו דבר בדיוק – התנתקות ב' ואוסלו ג' – רק לא להודות באמת הפשוטה, שאותו סמוטריץ' וציבור מצביעיו צדקו ב-2005 כשאמרו שההתנתקות תביא עלינו אסון, צדקו ב-2015, וצודקים גם עתה.

בלי שנתפכח מהזיות אוסלו, מאיוולת הנסיגות ומאשליות ההכלה, לא ננצח. ואנחנו רוצים, צריכים וחייבים לנצח.

חבר הכנסת שמחה רוטמן הוא יו"ר סיעת הציונות הדתית

users: שמחה רוטמן

עוד בנושא

אולי יעניין אתכם

הנקראים ביותר

המלצת העורכים

החדשים ביותר