שדה תירס במחוז צ'רניהיב, אוקראינה   מקור: ויקיפדיה (ניקיספיקי)
בתמונה שדה תירס במחוז צ'רניהיב, אוקראינה

שנת שיווק היא תקופה של שנה אחת (ולעתים תקופה קצרה יותר) המיועדת לדיווח וניתוח של ייצור, שיווק וצריכה של סחורה. בסחורות חקלאיות שנת השיווק של יבול מתחילה בדרך כלל בזמן הקציר (או האסיף). פועל יוצא, שנת השיווק משתנה בין סחורה לסחורה ובין אזורי גידול שונים. שנת השיווק מתחילה ב-1 בחודש המצוין ראשון ומסתיימת ביום האחרון של החודש המצוין שני (כך, למשל, שנת השיווק יולי/יוני 2022/2021 מתחילה ב-1 ביולי 2021 ומסתיימת ב-30 ביוני 2022).

ברשימה להלן יוצג צפי עדכני של מחלקת החקלאות של ארצות הברית לגבי יצואניות התירס העיקריות לשנת השיווק 2022/2021 לפי שיעור הייצוא שלהן מכלל הייצוא העולמי. שנת השיווק של יבול התירס בכל אזור תצוין בסוגריים.

ארצות הברית – 33 אחוזים (ספטמבר/אוגוסט)

ארגנטינה – 22 אחוזים (מרץ/פברואר)

ברזיל – 17 אחוזים (מרץ/פברואר)

אוקראינה – 14 אחוזים (אוקטובר/ספטמבר)

רוסיה – 2 אחוזים (אוקטובר/ספטמבר)

שאר העולם – 12 אחוזים

הנתונים לקוחים מתוך הפרסום "תבואה: שווקים עולמיים ומסחר" של מחלקת החקלאות של ארצות הברית לחודש מרץ

users: מערכת דיומא

עוד בנושא

אולי יעניין אתכם

הנקראים ביותר

המלצת העורכים

החדשים ביותר