ה חיטה במחוז לבוב באוקראינה, אוגוסט 2012   מקור: ויקיפדיה (ריימונד ספקינג)
בתמונה שדה חיטה במחוז לבוב באוקראינה

שנת שיווק היא תקופה של שנה אחת (ולעתים תקופה קצרה יותר) המיועדת לדיווח וניתוח של ייצור, שיווק וצריכה של סחורה. בסחורות חקלאיות שנת השיווק של יבול מתחילה בדרך כלל בזמן הקציר (או האסיף). פועל יוצא, שנת השיווק משתנה בין סחורה לסחורה ובין אזורי גידול שונים. שנת השיווק מתחילה ב-1 בחודש המצוין ראשון ומסתיימת ביום האחרון של החודש המצוין שני (כך, למשל, שנת השיווק יולי/יוני 2022/2021 מתחילה ב-1 ביולי 2021 ומסתיימת ב-30 ביוני 2022).

ברשימה להלן יוצג צפי עדכני של מחלקת החקלאות של ארצות הברית לגבי יצואניות החיטה העיקריות לשנת השיווק 2022/2021 לפי שיעור הייצוא שלהן מכלל הייצוא העולמי. שנת השיווק של יבול החיטה בכל אזור תצוין בסוגריים.

האיחוד האירופי – 18 אחוזים (יולי/יוני)

רוסיה – 16 אחוזים (יולי/יוני)

אוסטרליה – 13 אחוזים (אוקטובר/ספטמבר)

ארצות הברית – 11 אחוזים (יוני/מאי)

אוקראינה – 10 אחוזים (יולי/יוני)

הודו – 5 אחוזים (אפריל/מאי)

שאר העולם – 27 אחוזים

הנתונים לקוחים מתוך הפרסום "תבואה: שווקים עולמיים ומסחר" של מחלקת החקלאות של ארצות הברית לחודש מרץ

users: מערכת דיומא

עוד בנושא

אולי יעניין אתכם

הנקראים ביותר

המלצת העורכים

החדשים ביותר