אישה עם טלפון סלולרי   מקור: אנספלש (טטיאנה שישקינה)

"מה המספר שלך" של סופי קינסלה הוא קומדיה רומנטית קלילה המורכבת מכל הקלישאות המוכרות. בצד אחד, פופי וויאט, פיזיותרפיסטית העומדת להתחתן עם בחיר לבה, מאגנוס. בצד השני, סאם רוקסטון, איש עסקים נחוש המקמץ במילים, ומאורס לווילו. חייהם של השניים נכרכים זה בזה בטעות, כשהם הופכים על כורחם לשותפים לטלפון אחד. פופי נחשפת לכל התכתובות של סאם, עסקיות ואישיות, ומבלי שהתכוונה לכך, הופכת מעורבת בחייו.

פופי בונה את דמותו של סאם בדמיונה מתוך ההתכתבויות העוברות דרך הטלפון המשותף שלהם, אבל עם הזמן הקשר בין השניים הופך הדדי. סאם עוזר לפופי במשחק שבץ-נא בו היא חשה מושפלת עד עפר, ופופי מסייעת לסאם במישור העסקי כאשר המנטור שלו מסתבך במעשה פלילי. היחסים המתפתחים בין השניים תלויים על בלימה, שכן החזרת הטלפון המשותף, תסיים את הקשר המשונה שנרקם ביניהם: "כל הזמן הזה חשבתי שאני רואה את כל החיים של סאם. אבל אלה לא היו כל החיים שלו, נכון? זאת היתה רק תיבת דואר נכנס אחת. ואני שפטתי אותו על פיה".

על אף נפתולי העלילה, לא שם טמון קסמו של הספר, אלא בהומור שקינסלה מפזרת בנדיבות לכל אורכו: "אני פותחת אותו ורואה להיט בן מילה אחת מבית היוצר של סאם. היי. היי? מה זה אמור להביע, בשם אלוהים. טוב, אני לא מתכוונת להיות גסת רוח. אני אסמס תגובה שופעת מלל באופן דומה: היי".

"מה המספר שלך" הוא רומן קליל שאינו מותיר חותם אולם קריאתו נעימה. העלילה מצחיקה, כתובה בתנופה ורוויה בהומור, וחלק מהסצנות חילצו ממני צחוק מתגלגל. מדובר בקומדיה רומנטית במשקל נוצה, אבל מי שמסוגל להפיק הנאה גם מספרים בסוגה זו, ייהנה. אני נהניתי.

מה המספר שלך / סופי קינסלה
מודן, 2020
תרגום: דנה טל
400 עמודים

דניאלה ש. היא מבקרת הספרים של אתר דיומא

users: דניאלה ש.

עוד בנושא

אולי יעניין אתכם

הנקראים ביותר

המלצת העורכים

החדשים ביותר