בני גנץ   מקור: לע"מ (עודד קרני)

עד ה-7 באוקטובר היו שני חלקים למשוואה של הימין בסוגייה הפלסטינית – החמאס הוא נכס והרשות הפלסטינית היא נטל (בניסוחו הבהיר של בצלאל סמוטריץ').

טבח שמחת תורה לימד את הימין עד כמה חלקה הראשון של המשוואה הזו הוא אסוני. אבל הימין עדיין מאמין בחלקה השני של המשוואה – שהרשות היא נטל. ומה שהוא נטל, יש לרסקו. זו המטרה של הימין, ולכן סמוטריץ' הורה לעצור את העברת כספי הסילוקין לרשות.

זו האידיאולוגיה של מחנה הימין – מיטוט הרשות הפלסטינית, סיפוח השטחים ויצירת מדינת אפרטהייד דו-לאומית. זאת המטרה האמיתית של סמוטריץ' והימין, גם כשהם מנסים להסתירה, אבל לאיפה נעלמו מנהיגי המרכז? (על מפלגות השמאל עליהן השלום כבר אין טעם לדבר).

איפה בני גנץ? איפה גדי איזנקוט? הרי הם חלק מהממשלה, אז למה הם לא נאבקו נגד סמוטריץ' שמנע את העברת כספי הסילוקין לרשות? ולאיפה נעלם יאיר לפיד? הוא ראש האופוזיציה, אז למה הוא שתק בנושא? היחידים שנאבקו נגד סמוטריץ' כדי שיעביר את הכספים היו בנימין נתניהו ויואב גלנט.

וגם אחרי שהקבינט כבר החליט להעביר את הכסף, התקבלה ההחלטה כתוצאה מפשרות שהימין עשה עם עצמו. ביבי רצה להעביר את הכסף וסמוטריץ' עמד על התנגדותו, אז ישראל כץ הציע כפשרה שכספי הסילוקין יועברו לרשות, אבל ללא הכסף שהיה אמור לשמש לתשלום משכורות של עובדי הרשות ברצועת עזה. מה ההיגיון בזה? הרי ישראל מפקחת על כל אגורה שהרשות הפלסטינית מוציאה. אפשר היה להשתמש בכסף הזה כדי לחזק את כוחות הביטחון של הרשות שעוזרים לנו להילחם בארגון החמאס ביהודה ושומרון. אפשר היה להשקיע את הכסף הזה במערכת החינוך או בשירותי הרווחה של הרשות. מפלגות המרכז הרי מתנגדות לסיפוח השטחים, תומכות בחיזוק הרשות הפלסטינית, ורוצות שהיא תשלוט ברצועת עזה אחרי שנשמיד את שלטון החמאס, אז מדוע מנהיגי המרכז לא קראו להעברת הכסף הזה לרשות כבר עכשיו?

וזו תמצית המצב העגום של המרכז (ושל השמאל הציוני) – הפשרות בסוגייה הפלסטינית מושגות בין סמוטריץ' לבין נתניהו וכץ, ומנהיגי המרכז מדברים על כל נושא אחר מלבד הסוגייה הזו.

חיים רמון כיהן כחבר כנסת וכשר בממשלות ישראל

users: חיים רמון

עוד בנושא

אולי יעניין אתכם

הנקראים ביותר

המלצת העורכים

החדשים ביותר