בית המשפט העליון   מקור: ויקיפדיה (פליינר)

מחר אעמוד ברחבה מול בית המשפט העליון.

למה?

מחר ידון בית המשפט העליון בחוקיות חוק יסוד וזאת בעיצומה של מערבולת איומה שאותה יצר במו ידיו כשהכריז על עליונותו, באופן חד צדדי, עלינו האזרחים.

מחר יתרחש בישראל אירוע שלא קרה מעולם, כאשר היועצת המשפטית לממשלה תתמוך בביטול חוק יסוד בדיון שאין לבית המשפט העליון סמכות חוקית לקיימו.

מחר אעמוד שם, ברחבה מול בית המשפט העליון, כי איני יכולה לעמוד עוד מנגד.

שופטי בית המשפט העליון והיועצת המשפטי לממשלה ספונים במגדל השן שלהם וזעקתם של מיליוני האזרחים והאזרחיות, חצי מהעם, שזועקים נגד מה שנשיא בית המשפט העליון לשעבר משה לנדוי תיאר בתור "כעין דיקטטורה שיפוטית", אינה נשמעת באוזניהם. בחוסר סמכות ובחוסר אחריות משוועים יתקדם מחר בית המשפט העליון שלב נוסף במסעו לריסוק הדמוקרטיה – שיטת משטר שיסודה בשלטון העם, בהסכמתו ובממשל של נציגים – ולטחינת החוק החרות והדין לאבק דק. בשעה קשה זו צריך בית המשפט העליון לנהוג ביתר זהירות, אחריות ואיפוק, ובמקום זה שוב הוא חורג מסמכותו והפעם גם הופך את עצמו לשחקן מוביל בשבר ההיסטורי שעובר על מדינת ישראל – שבר שנוצר בעשורים האחרונים על ידי שופטים עם תאוות כוח נטולת כל רסן.

כמשפטנית הפועלת בזירה המשפטית מתחושת שליחות ומתוך הבנה עמוקה בדבר חשיבות המשפט כאבן יסוד לכל חברה מתוקנת וכל מדינה חפצת חיים – איני יכולה לעמוד עוד מנגד כשבית המשפט העליון רומס את שלטון החוק ומפורר את המשפט. איני יכולה לעמוד עוד מנגד כשבג"ץ מוחק את נבחרי הציבור שאנו חבר האזרחים בחרנו לייצגנו ומוחק את הריבונות של העם.

לכן, מחר בשעה 10 בבוקר אעמוד ברחבה ואקרא בקריאה לבית המשפט העליון: "הדיון הזה, אינו חוקי. עליך בג"ץ לכבד את החוק, לכבד את הריבון".

גם אם אעמוד שם לבדי.

גילוי נאות: אני שותפה במשרד עורכי הדין בו שימש יושב ראש ועדת החוקה, חוק ומשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן, כשותף בטרם נבחר לכנסת. כמו כן אני מכהנת כראש מחלקת המחקר וליטיגציה בתנועה למשילות ודמוקרטיה שרוטמן היה בין מייסדיה

יסכה בינה היא שותפה במשרד עורכי הדין לב-בינה‏‏, ראש מחלקת המחקר והליטיגציה בתנועה למשילות ודמוקרטיה ומרצה למשפט במכון ארגמן

users: יסכה בינה

עוד בנושא

אולי יעניין אתכם

הנקראים ביותר

המלצת העורכים

החדשים ביותר